amandablomdahl

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av amanda blomdahl - 3 januari 2013 23:12

                         

Av amanda blomdahl - 3 januari 2013 20:45

Heej ! 


Jag har inte bloggat nu i veckan för som sagt har jag varit i särna. Jag hade sjuuuuukt kul ! Träffade gammla och nya vänner. 


Resan upp:


Jag kom till herrljunga halv tio på torsdagen för en vecka sedan, där ifrån åkte vi bil till vårgårda. I vårgårda lastade vi in packning i en lastbil och gick på bussen. Det va en sjukt lång resa dit upp. Det tog hela dagen, vi från herrljunga kom upp först.

Vid ca 18-19. För att tiden skulle gå snabbare upp kollade vi på film , lyssnade på musik och sov. Filmerna vi såg va big mamas house 1 och 2 och mr.bean på semester. Haha ! Men iallafall , när vi kom fram till skolan vi skulle sova i fick vi ett rum som vi skulle sova i. Jag och alice tog skit bra platser. Men sen kom det massa andra som oxå skulle sova i samma rum, så vi fick flytta på oss och det blev galet trångt. Vi va 23 pers i ett 20 rum. Så... 


Skidor:


Men sen gjorde vi massor, jag åkte skidor dagen efter tillsammans med alice. Det va kul , jag ramlade bara en gång i backen och det va för att jag satte mig ner för jag kunde inte sluta skratta åt alice, hon kraschade och allt man såg va ett stort vitt moln av snö , sen såg jag en vante flyga ut ur molnet. Jag kunde inte sluta skratta! Men varken jag eller Alice skadade oss.

Vi hade betalat för två dagar i backen men dagen efter ville inte alice åka så jag åkte själv , fast inte i backen för då va jag med Rebecka, evelina , andrea och alma. Då skadade jag mig rejält så jag fick åka bil tillbaka till skolan så sjuksystren fick undersöka mig. Det roligaste va att jag aldrig ramlade i backen den dagen, utan inne i värme stugan. Haha ! Jag hade fått is under pjäxorna och halkade och slog i knät i golvet. Jag låg där på marken och gapskrattade medans alla kollade på mig. Haha sjukt kul. Ont gjorde det men det va kul . haha, sen åkte jag inte mer skidor under veckan.


Andakter:

 

För er som inte redan har fattat det så är särna lägret ett kristet läger, så det va mycket om vem gud är , osv.

Andakter hade vi varje kväll , väldigt mysiga. Det va musik och folk som pratade. Ganska likt gudstjänst. Men det va väldigt härlig att slappna av och bara sitta och lyssna. Finns inte så mycket mer att säga mer än att det va något av de bästa på lägret. :)

 

Späx:

 

Späxet... ja.. Det va det ABSOLUT bästa på hela veckan. Det va så sjukt kul att se på. Det va varje kväll och va helt sjukt kul , asså jag kan inte berätta , men det va helt klart bäst. 

 

Sen hände ju massor mer. Men det är inget jag orkar berätta, men det va sjukt värt att åka på. 

Blir nog nästa år med :)

 

Puss & kram

//amandaBlomdahl

 

 

 

Av amanda blomdahl - 3 januari 2013 15:28

               

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hej!
Jag heter Amanda och går i åttan, så född 1998. Fyller på 29 januari :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Jätte kul och rolig
 fin och kul
 väldigt personlig
 lite för slapp
 tråkig
 ful och jobbig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

translate

Gästbok , Skriv gärna er blogg !


Ovido - Quiz & Flashcards